Vaša 100% spokojnosť, za našu odvedenú prácu. A my, to myslíme vážne.
Nevyhnutnou súčasťou každého spaľovacieho motora je rozvodový mechanizmus, zabezpečujúci výmenu náplne vo valci. Väčšina vodičov sa častokrát nezaoberá pravidelnou kontrolou a údržbou rozvodu. No nemali by na zabúdať, inak hrozí veľmi nákladná oprava celého motora.
Najčastejšie ho poškodí vytekajúca nafta alebo olej alebo opotrebenie. Často tiež dochádza kpretrhnutiu rozvodového remeňa v dôsledku poškodenia nejakého vnútorného príslušenstva motora - drážkového remeňa, ktorý poháňa alternátor.
Stretnú sa piesty s ventilmi a poškodenie môže by rôzne: od menej závažného, keď dôjde len k ohnutiu ventilov (nasávacích a výfukových ventilov) až po ďaleko vážnejšie, kedy sa zlomí vačkový hriadeľ, prípadne všetky ventily, môže sa dokonca poškodiť aj blok motora, ohnúť ojnica alebo kľukový hriadeľ.
Preto je nevyhnutné pravidelne meniť komplet celú rozvodovú sadu.
Intervaly výmeny remeňa sa pri rôznych motoroch výrazne líšia, rozpätie sa pohybuje medzi 60 000 až 240 000 najazdenými kilometrami. K limitu prejdenej vzdialenosti pritom pristupuje aj časové obmedzenie, keďže remeň sa s vekom stáva tvrdší a krehkejší. Tu je obvyklá hranica päť až sedem rokov.
„S remeňom sa menia aj ďalšie súvisiace diely, napínacie a vodiace kladky a často krát tiež čerpadlo chladiacej kvapaliny. Všetky sú v čase výmeny ľahko prístupné a samozrejme taktiež podliehajú opotrebeniu. Vhodné je pritom vymeniť aj remeň na pohon príslušenstva, samozrejme aj s jeho kladkami“
Ignorovať servisné intervaly sa nikdy nevypláca. V prípade nedodržania času výmeny rozvodového remeňa však hrozí vážne poškodenie motora.